Kampanjerna för bröst- och prostatacancer är två av handsktillverkaren Soft Touch viktigaste årliga kampanjer. Efter tre år med försäljning till förmån för bröstcancerforskning togs steget med att skapa en blå motsvarighet för att främja prostatacancerforskning. Resultatet av 2017 års kampanjer visar att donationen kommer upp i ett sex siffrigt belopp.
Det sociala arbetet är för de flesta företag minst lika viktigt som allt annat arbete man utför. Genom att inse sin styrka i hur man kan betala tillbaka till samhället kan man skapa ett värde som för många är avgörande.
Kampen mot bröstcancer och prostatacancer är två kampanjer som ligger många om hjärtat. Dessa är Sveriges två vanligaste cancerformer som drabbar kvinnor respektive män. Idag vågar man säga att alla känner någon som drabbats av cancer. Vi har sett det på nära håll och sett smärtan som cancer orsakar. Kampen mot cancer är evigt pågående för oss allihop. Ett steg i att nå målet med botad eller åtminstone lindrande cancerbehandling är att ge tid och pengar till det som kan göra skillnad - forskningen.
Den Rosa Handsken och den Blå Handsken är de två modeller som ger Soft Touch möjligheten att driva cancerforskningen framåt. Med stolthet presenteras årets summa som kommer att gå till Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet och deras arbete mot cancer. I år skriver vi en check på 115 000 kronor till ändamålet att stoppa cancer.
Tillsammans med leverantörer, Bröstcancerförbundet samt Prostatacancerförbundet och alla återförsäljare samt köpare av den Rosa och den Blå handsken är detta över förväntan. Det är en glädjande chock att presentera och en motivation till att vi vid nästa kampanj ska kunna driva kampen framåt ännu hårdare.